Sociale media
Lucky Lizard zegt:
De meeste organisaties/bedrijven beginnen met het aanmaken van een bedrijfsaccount op de grote vier: Twitter, Facebook, LinkedIn en Youtube.
Samen met jou kijken we goed naar de doelgroep en bepalen we op welke sociale media je actief wilt zijn.
Maar uiteraard is dit afhankelijk van de doelgroep. Google+ groeit gestaag, maar heeft nog niet zoveel gebruikers als Facebook. Jonge doelgroepen zullen wellicht Instagram en Snapchat gebruiken, als je daarmee in contact wilt komen kun je die goed gebruiken. Als je je richt op andere landen kan het zijn dat daar hele andere sociale media gebruikt worden. Lucky Lizard is op de hoogte van de ontwikkelingen rond de sociale media. Een paar conclusies uit het meest recente onderzoek van onderzoekbureau Newcom:
- Whatsapp is grootste platform in 2016, Facebook en YouTube blijven groeien;
- Facebook groeit met name onder ouderen, daling onder jongeren stabiliseert in 2016;
- LinkedIn groeit in aantal gebruikers, maar dagelijks gebruik neemt af;
- Instagram en Pinterest blijven groeien en zijn met name populair onder jongeren;
- Het gebruik van social media blijft stijgen, zorgen om privacy zijn hoog.
- De social media gebruiker is met name 40-64 jaar en hoog opgeleid.