2 3 4 5
Advies en strategie
Lucky Lizard zegt:

De online-communicatieadviseurs van Lucky Lizard zijn gewend om in complexe bedrijven en overheidsinstellingen te werken en zijn expert in hun vakgebied. Samen met de klant denken ze de strategie uit en stippelen een pad uit op weg naar een stip op de horizon.

Ga je aan de slag met de sociale media voor jouw organisatie dan is het verstandig om na te denken over je strategie. Wat wil je vertellen? Wat is je doelgroep? Waarom zet je sociale media in en welke sociale media past het beste bij jouw doelgroep? Lucky Lizard gaat met je om de tafel zitten om over die zaken na te denken.

Samen praten we over de strategie en kijken wat past bij de strategie van jouw bedrijf. De doelgroep werken we uit met behulp van een persona. Door het maken van een persona wordt een abstracte doelgroep een persoon die je begrijpt en waarin je je kunt inleven. Begrijp je je doelgroep dan is het veel makkelijker om te kiezen welke sociale media je het beste kunt inzetten.

Zijn de strategie en de doelgroepen bepaald dan is het tijd voor het content-plan: een schematisch overzicht waarin je bepaald wanneer, wat en waar je welke boodschap gaat versturen. Kort gezegd, een planning waarin ook de inhoud is verwerkt.